МС Общество България Форуми МС Общество България
Българската фондация за множествена склероза
 
 Въпроси/ОтговориВъпроси/Отговори   Търсене Търсене    ПотребителиПотребители   Потребителски групиПотребителски групи   Регистрирайте сеРегистрирайте се 
 ПрофилПрофил   Влезте, за да видите съобщенията сиВлезте, за да видите съобщенията си   ВходВход 
Фондация МС Общество България не носи отговорност за достоверността на постингите на потребителите на форума. Отговорността за публикациите е единствено на техните автори.
Дали е пристъп?

 
Създайте нова тема   Напишете отговор    МС Общество България Форуми -> МС - симптоматика
Предишната тема :: Следващата тема  
Автор Съобщение
chanupala@mail.bg



Регистриран на: 14 Ное 2017
Мнения: 11

МнениеПуснато на: Съб Мар 31, 2018 5:02 pm    Заглавие: Дали е пристъп? Отговорете с цитат

Здрвейте! С диагнозата съм от 2013г. пристъпно ремитентен ход. Обръщам се към вас за съвет. Точно преди седмица ме изписаха от болницата, където ми проведоха лечение с кортикостероиди. Нямах оплаквания и лекарите не отчетоха състоянието като пристъп, но на ядрено магнитния резонанс откриха нова активна плака и затова взеха тези мерки. Проблемът е, че сега, една седмица по-късно, усещам нещо ново за мен...парене в лявата половина ни лецето, без изтръпване просто парене като след шамар...доста странно и неприятно усещане. Чудя се дали е възможно да получавам пристъп непосредствено след лечение, дали е закъсняла реакция от кортикостероидите...или е нещо друго...някой имал ли е подобен проблем или симптоми? Ще съм благодарна за мнението ви!
Благодаря ви! Бъдете здрави!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
popo_roro



Регистриран на: 01 Юли 2005
Мнения: 730
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Съб Мар 31, 2018 6:02 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

За пръв път чувам някой да го слагат на кортикостероиди само заради поява на нова лезия! Тъй като вече от доста години не ходя при невролози, може и да съм с вече остарели схващания, но това ми се струва адски безотговорно. Винаги са ми назначавали кортикостероиди единствено при ясно изразена поява на нова симптоматика и ЯМР е бил единствено допълнение към картинката.
Сетивните смущения - мравучкане, изтръпване, болка са част от симптоматиката при МС. За съжаление, те се повлияват по-трудно от кортикостероиди, но при всеки е различно. Не е добре обаче те да се използват твърде често поне по две причини (в допълнение към страничните им ефекти):
- Ефективността им намалява при честа употреба и се налага увеличаване на дозата.
- Възможно е да доведат до кортикостероидна зависимост - докато ги приемаш си добре, но след няколко месеца получаваш нов пристъп, тъй като тялото ти крещи "искам си дозата"!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Покажи мнения от преди:   
Създайте нова тема   Напишете отговор    МС Общество България Форуми -> МС - симптоматика Часовете са според зоната GMT + 2 Часа
Страница 1 от 1

 
Идете на:  
Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети


Powered by phpBB © 2001 - 2006 phpBB Group
Translation by: Boby Dimitrov